BAL KABAĞI ÇORBASI



                        BAL KABAĞINDAN TATLI OLUR DA ÇORBA OLMAZ MI?

   Evet hafta sonunuzun güzel geçtiğini umarak bugün sizlere fazla duyulmayan yeni yeni duyulmaya başlayan bir tarif vermek istedim. Aslında bu tarifi bende duyalı 1 - 2 ay oluyor denilebilir. Denedim ama herkesin damak zevkine hitap etmediğini fark ettim bu nedenle uyarmak istedim. Kremalı çorba sevmeyenlerin ya da benzer şekilde yoğun çorba sevmeyenlerin hoşuna gitmeyebilir. Yine de ön yargılı olmadan 1 kez denemenizi tavsiye ediyorum çünkü içinde krema olmadan krema tadı vermesi ve günlük hayatımıza bir farklılık katması aynı zamanda lezzetli olması benim çok hoşuma gitti. Deneyenlerden yorum bekliyorum ya da daha farklı ben başka şeyler de katıyorum diyenler  varsa onlarında mesajlarını yorumlarını mutlaka bekliyorum :):):)

 Malzemeler:

  •  1 adet bal kabağı (dilimli alma şansınız varsa 3 dilim yeterli olacaktır ama tamamen alıyorsanızda buzlukta pratik bir şekilde kalanını çorba ve tatlı için saklayabilirsiniz.)
  • 1 adet soğan
  • 1 adet patates
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2-3 diş sarımsak
  • Yarım çay bardağı pirinç
  • 1 su bardağı et suyu (et suyu olması şart değil)1
  • 1 su bardağı süt 
  • 1 çay kaşığı muskat (tercihinize kalmış ben sevmediğim için kullanmadım)
  • 1 çimdik tuz
 Süslemek İçin :
  • 1 tutam dereotu veya maydonoz
Hazırlanışı:

    İlk olarak bal kabağını dilimli aldıysanız direk küp küp doğrayıp haşlamaya koyabilirsiniz. Eğer bir bütün bal kabağı kullanıyorsanız temizleyip küp küp doğrayınız.ve tatlı için kullanacaksanız ona göre ayırınız. 3 dilim çorba için yeterli olacaktır. Eğer hepsini çorba için aldım buzlukta muhafaza edeyim diyorsanız hepsini küp küp doğrayıp haşlayınız . Bu esnada 1 adet patatesinizi de küçük bir tencerede haşlayınız. Ardından haşladığınız bal kabağını blenderdan geçiriniz. Blenderdan geçirirken içine muskat rendeleyebilir karabiber ilave edebilirsiniz. Blendırdan geçirdiğimiz bal kabağınızdan 3 su bardağını ayırıp kalan kısmı kaplarla kaldırabilirsiniz. Bal kabağı biraz soğurken bu esnada tencereye yağı ilave edip eritin. Soğanı küp küp hazırlayıp pembeleşinceye dek kavurun. Ardından sarımsakları üstüne rendeleyin. Yarım fincan pirinci ilave edip üzerine 1 bardak et suyu veya normal su ilave edin. Haşlanan patatesi küp küp doğrayıp içine ekleyin. Biraz karıştırın altını kapatın. Harmanlanan karışımı blenderdan geçirin. Blender yoksa benim gibi patates ezici yada çatal kullanarak biraz daha zahmetle halledebilirsiniz. Ardından ocağınızı tekrar açıp üstüne püre olan kabağı ekleyin. Dediğim gibi 2-3 bardak yeterli olacaktır. sonrasında iyice karıştırıp üstüne 1 bardak sütü ilave edin. Tamamen katı bir yoğunluğa ulaşmış olacaktır. Açmak için üzerine 1 bardak sıcak su ekleyin. Çok yoğun gelirse suyu arttırabilirsiniz. Ama çorba yoğun bir çorba su kıvamına getirmeye çalışmayın. Kaynadıktan sonra tuz ilave edin ve hazır olmuş olacak. Dereotu seviyorsanız dereotu ile servis etmenizi tavsiye ederim. Yorumlarınızı merakla bekliyorum. Afiyet olsun :):):)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YOĞURTLU KARNABAHAR SALATASI TARİFİ

KREM PEYNİRLİ SALÇALI MAKARNA TARİFİ

KOLAY PATATESLİ SODALI BÖREK TARİFİ