Taze Fasulye Kavurması Tarifi

              TAZE FASULYE'YE YUMURTA EKLEMEK AKLINIZA GELMİŞ MİYDİ?

    Evet kiminin evinde çok severek yaptığı kiminin yumurta ve fasulye ne alaka dediği ama taze fasulye seven herkesin seveceği bir tarif vermek istedim bugün. Pilavla da iyi gidiyor denediğim için denemenizi tavsiye ediyorum kesinlikle. Bu tarifi zeytinyağlı sevenler ve etli sevenler olarak ikiye ayırmak yerine tercihe bağlı  ufak notlar ile paylaşacağım. Aynı zamanda kışlık fasulyenizi buzluğa atarken artık kavurmalık fasulyenizi daha küçük küçük doğramanızı tavsiye ediyorum.. :):):)

Malzemeler:
  • 500 gram taze fasulye (yaklaşık küçük küçük doğrandığından 3-4 bardağa denk geliyor)
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet domates (tercihe bağlı isterseniz domates sosu da ilave edebilirsiniz ya da sadece salça ile yapabilirsiniz, ben salça tercih ediyorum kavurmada suyunu çekmesi için kolaylık oluyor)
  • 2 adet yumurta (tercihe bağlı 1 artırıp 1 azaltabilirsiniz sevme oranınıza bağlı)
  • 1 yemek kaşığı tepeleme domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı pul biber (seviyorsanız ben acı pul biber kullandım)
  • 1 çimdik tuz ve karabiber
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ (eğer zeytinyağlı seviyor iseniz 3 yemek kaşığı zeytinyağına 1 yemek kaşığı da ayçiçek  yağı  eklemenizi öneririm yumuşatması için)
  • (50-100 gram kıyma tabi bu tercihinize kalmış )
Hazırlanışı:

     Evet geldik önemli bir noktaya. Taze fasulyeyi yeni aldıysanız bir güzel ayıklayıp yıkayıp küp küp doğrayın ve hazırda bekletin ya da buzluktan çıkarıyorsanız buzunu çözdürmek için 20 dk önce çıkarmanız güzel olacaktır. Eğer düdüklü kullanıyorsanız fasulyelerinizi içine atıp bir güzel haşlayabilirsiniz. Benim düdüklü tencerem çok eski olduğu için düdüklü tencereden çekiniyorum ve bu yemeği hazırlamam biraz zaman alıyor bu nedenle size kalmış. Ardından soğanı küp küp doğrayın. Tenceremize yağı ilave edip üstüne soğanları ekleyelim. Pembeleşen soğanlara salçamızı ekleyelim. Eğer kıyma ilave edecekseniz kıymayla salçayı biraz kavurun. Etmiyorsanız direk fasulyeleri ilave edebilirsiniz. Sonrasında içine 1 bardak su ilave edip fasulyelerin pişmesini bekleyin. Haşlanmamış fasulye ilave ettiyseniz suyunu çektikten sonra 1- 1,buçuk bardak su ilave etme durumunda kalabilirsiniz. Pişip pişmediğine bakarak su ölçüsünü ayarlayabilirsiniz. Fasulye pişip suyunu neredeyse tamamen çektikten sonra kenarda bir kapta yumurtaları çırpıp baharatları ilave edin ardından çırpılmış yumurtayı içine döküp pişene kadar karıştırın. Tuzunu kontrol edip ilave edebilirsiniz . Yemeğiniz hazır, şimdiden afiyet olsun..:):):) (tarif 4 kişi için yeterli olacaktır)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YOĞURTLU KARNABAHAR SALATASI TARİFİ

KREM PEYNİRLİ SALÇALI MAKARNA TARİFİ

KOLAY PATATESLİ SODALI BÖREK TARİFİ